söndag 22 mars 2009

Mitt liv.

jag har ju bestämt mig för att denna blogg ska handla om mitt liv, mina svårigheter och mina egenskaper som mitt struliga liv har fört med sig. Jag gör det för att få en chans själv att rannsaka mitt liv, och kanske finns det några där ute som känner igen sig.

trygga förebilder i mitt liv har det inte funnits så gott om. ingen hejarklack på min sida. jag har inte haft någon som berättat för mig vad som är rätt och fel. allt det jag kan om, droger, polisen, ångest, svek, bråk, misshandel och döden är tydligen inte något som alla går igenom.. det finns visst är värld där allt är lungt och tryggt. Där man äter tillsammans, umgås, inte ljuger eller slåss. Där man inte löser sina problem genom att bedöva sig själv med alkohol eller droger. Där våld och skrik inte är ett språk. Det är den världen jag försöker lära mig att leva i. alla människor vill mig inte illa. men alla svek, alla lögner alla droger har satt djupa spår i mig. Jag har enormt svårt att lita på människor, tror att katastrofen väntar runt hörnet och lever därefter. Jag är en spåkärring ut i fingertopparna när jag minsan vet vad som kommer hända....för det har alltid varit så.

1 kommentar:

  1. Glöm aldrig bort att du är den bästaste Fien som har så mycket gott i sig!!
    Du är min bästa vän och det är jag glad och stolt över! Du är en underbar människa som har så mycket att ge och ta!
    Kram

    SvaraRadera