tisdag 19 februari 2013

PMS

OJ vad intressant. PÅ nyhetsmorgon pratade dom om PMS besvär i dag.
Hur vissa kvinnor förvandlas till monster och blir sura och griniga, arg och depprimerade. Får huvudvärk m.m... och blir elaka mot sina partner..
Jag känner igen mig.. jag kan bli otroligt sur. Sur som en citron helt utan anledning.. och jag kan tänka för mig själv "men varför är du så sur sofia" men det går inte att göra något åt...brukar också få ont i huvudet vid mens...
Ibörjan av min graviditet mådde jag asdåligt psykiskt... hormoner... det var helt sjukt.. Man skulle ju vara glad liksom, och så var jag bara osäker om detta var rätt... sen vände det..=)
Kvinnokroppen är mystisk.
Dom förklarade på nyhetsmorgon att pms var som att föda ett barn... så fort barnet kommit ut försvinner smärtan... så fort pms går över är man som en ny människa igen..

För någon vecka sen på mitt jobb. Så är jag hm till en gammal dam. över 90 år gammal. Vi prtade om att jag varit mammaledig.. hon frågar om det blev en flicka eller gosse..
En pojke svarar jag. "Vad tur, då slipper han mensen svarar hon"

PMS har varit ett problem läääänge... och männen som lever med dessa kvinnor måste vara snälla och förstående... det är duktiga män!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar