fredag 17 januari 2014

Vafalls!?

Påminnelsefaktura???
Igår fick jag en sån från Skolfoto mItt, Det är firman som fotade Franke.
Märkligt.. då jag alltid är supernoga med räkningar. Och kan inte minnas att jag någonsin har missat någon... men det låter ju för bra för att vara sant, kan det verkliggen vara så?
Jag är och har alltid varit så att den dagen jag får lön betalar jag räkningar.  Nåväl... får väl betala och se glad ut=)

Sitter och dricker kaffe och äter smörgås nu. Ska få i mig lite energi sen ska jag ut och bära ner en pall pellets. Sen dusch.. sen ska lite jobb på det.

Jag kör ju en liten tävling med mig själv. Genom att se hur många armhävningar (på knäna) jag kan göra.. så jag lägger på 5 st varje kväll. Jag började på 15 och är u uppe i 45. Idag ska jag göra 50. Men hjärnan börjar förhandla med mig nu... en pall pellets lär väl vara som 50 armhävningar? Vad tycker ni?
Jag vet att vissa skulle vara sura på mig... av min lätthet att bygga muskler=) Vissa stackars krakar springer på gym i tid och otid för att få muskler..! Idag har jag gjort armhävningar i 6 dagar, och det syns på mina armar och axlar=) Hehe...
Jag ska inte prata om det då blir jag väl en tjocksmock när jag bli äldre.

I går åkte Frank till faderkakan. Och jag tackar igen för att Micke och jag har en så jäkla bra relation ang Franke. Jag tror att det inte är så vanligt faktiskt. Och den det kommer ge mest utdelning för i slutändan är FRALL! Love that.
När man ser på våran unge, hur trygg och glad han är.. envis... visar humöret...pratig.. så ser vi beviset på att vi är grymma föräldrar!
Det gr mig lugn i själen och kroppen och det är det bästa!

Så nu har solen gått upp, mackan är nere och göttar sig med tre koppar kaffe. Så nu ska jag ut till pelletsen.
Jag är inte gjord för att sitta och glo i en soffa.  Många frågar mig "åh är det inte jobbigt att bo i ett hus själv och bla bla blaaaa"
NEJ! Jag gillar det. Jag gillar att arbeta, att vara i gång... att somna lätt på kvällarna. =)
Klart det är tungt vissa dagar... när snön måste skottas, pannan måste sotas ur och tvätten måste tvättas och huset måste städas.... på samma dag. Men i det stora hela så är det för mig det bästa!

Vilket svammel inlägg...
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar