söndag 25 maj 2014

Morsdag

Firar ni mors dag i himlen?
Träffas ni mammor där uppe och tittar ner på era barn. Skryter om era ungar eller kanske påpekar att dom skulle äta bättre,  inte vara så busiga, gå till skolan osv..?
Ni kanske fikar:)
Handarbetar?
Jag vet då vad du gör morsan:) du hänger inte med dom andra mödrarna.. du tar en tårt tallrik, kaffe och en cigg och sätter dig och tittar ner på mig och syrran.
Idag har jag tänkt så otroligt mycket på dig... åter en sån där jävla högtidsdag som du fattas mig. Jag vill också ge dig en blomma och en present.  (Förmodligen något hemgjort dravel)
Jag vill krama dig. Säga "Grattis på mors dag!"
Fan varför skulle du strula till det så?
Varför varför?

Jag saknar en mamma. ..

Fast jag misstänker att du är med mig varje dag. Och hade du levt ett annat liv där inte drogerna bitit tag i din kropp så hade du nog varit himla dryg och velat träffas hela tiden.  :) det hade varit drygt det med:)
Fast hade jag fått välja så hade valet varit lätt.:)

Jag sköter mig här nere. Du kan vara lugn. Jag jobbar och sliter för att få allt att gå runt. Men det går fint. Bor i huset du aldrig fick se. Ingen kille. Inga större defekter på mig. Ditt barnbarn är helt fantastisk och han är duktig och trotsig:) sasha... henne vet jag att du inte är intresserad av. Jag älskar na i alla fall:) jobbet är det bästa jobb jag haft. Jag blir inte miljonär i pengar men jag blir miljonär i arbetskompisar och gamligar.
mitt liv är gott.
Jag tänker vinna.... för dig. Du vet vad jag menar.

Stort grattis på morsdag!
Älskar min mamma. Min obstinata. Envisa. Humoristiska. Vackra Birgitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar