lördag 26 januari 2013

Houngste

Hej på er mina läsare.
Hoppas ni mår bätttre än vad jag gör. Jag har dragit på mig en förkylning. Men mår myket bättre i dag.
Har haft feber och varit tjock i halsen och en huvuvdvärk som har fått tankara att gå till "hjärntumör"?
Men som sagt i dag är det bättre. Frank har varit hos sin pappa och jag har kunnat legat i soffan sen i torsdags.
6 dagar kvar som mammaledig sen börjar jag jobba igen. Ja vad säger man. Fy fan vad tiden går fort.
år 2012 var mitt bästa år hittils i mitt liv. Min första år med Frank.
Det har varit roligt, spännande... underbart. Självklart lite jobbigt och svårt också. Lära sig massa om barn och lära känna lilla Frank. Jag vet att jag har varit en duktig mamma. När jag ser på Frank så ser jag ett glatt och tryggt barn.
Nu ska jag gå tillbaka till mitt" vanliga" liv som arbetande. Till väldens goaste arbetskompisar och till ett bra jobb, det känns bra. men jag ljuger om att jag inte har en tryckade ångest i bröstet eftersom jag inte kommer få vara med Frank så mycket som jag önskar. Inte få pussa honom godnatt varje kväll, vakna till hans babbel... kommer jag missa hans första steg??? ja fy det gör att jag kan börja gina.

Jag kommer förmodligen pyssla ihjäl mig. För nu kommer jag ha tid att sticka, sy,pärla, virka, väva.. och jag kommer göra det för att trycka ner ångestklumpen.. jag kommer ha tid att massera mer också. Så tveka inte att höra av er!!

Stora veckostädningen i torsdags gick segt pga min feber. Men nu är den gjord. Nu ska jag dricka lite mer honungste, ta en dusch och sen åka och hämta Frank. =) Älskade lilla kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar