tisdag 29 januari 2013

Imponerad av mig själv, imponerad av Frank.

Ja, jag tycker det är helt otroligt hur mammasinnet fungerar även nattetid.
I natt klockan tre vaknade jag av att frank just skulle spy. Jag vaknade innan. Han var helt ljudlös också... otroligt. Lillslarven... kräktes.. ganska mycket. Han fick sitta i mitt knä och spy ner i mina händer formade som skålar. Konstigt? Inte det minsta. Innan jag fått barn så skulle jag nog tyckt det.
Efter han spytt ner sängen så tog jag med täcket ner till soffan tyckte att det är bättre att vara där om lillis skulle fortsätta kräkas....skinn är betydligt lättare att göra rent än en bäddmadrass till en dubbelsäng.
Vi hade ettårskontroll hos BM i dag, men det får bli senare. Han fick i sig välling men den kom snabbt upp igen.. Åh vad det gör ont att se honom dålig. Hans första magsjuka.
Idag blir det att försöka få i honom vätskeersättning..
Men han är en sån krigare Frank. Inget grin, inga sura miner och pytte lite gnäll.....
Han är en hårding!!
Älskade älskade skruttunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar