onsdag 30 januari 2013

Min tid som mammaledig.

Mamma (ledig) öh va??? Min tid som mamma.
När jag gick hem från jobbet så trodde jag en massa konstigheter.=) Hehe.
Jag trodde att när Frank kom så skulle vi ha en liten perfekt idyllisk familj... jag längtade efter att alla gravidhormoner skulle lägga sig och jag skulle bli normal igen. Hehe... efter gravidhormoner kom amningsormoner... efter amningshormoner... ja, det blev inte som jag trodde.
Jag trodde jag skulle gå omkring med en kopp nybryggt kaffe i ena handen och en nöjd frank i andra. Jag trodde jag skulle ha all tid i världen för att ständigt vara nyduschad med väldoftande hår och nyrakade ben. Tänkte att jag skulle få tid att prova alla mina nagellack... och alltid ha nymålade naglar. Trodde vi skule åka och hälsa på massa folk och göra massa roliga aktiviteter.
HAHAHAHAHAHA!!!!!!

No no.
I början var man nöjd om man bytte tröja en gång i veckan.. för att det ändå alltid kom nya mjölkspyor direkt. Ah dom luktade ju inget så va fan... jag tar samma tröja i dag också.
En duch fick man vara glad om man fick till var tredje dag.
Rakade ben?? Haha.. hur kunde jag tro att den tiden skulle finnas... och nagellacken står så fint orörda i hyllan.
Åka och hälsa på var inte så lätt som jag trodde. För blöjbyten, amning, påklädning, amning böjbyten, trösta, gosa, amma... allt skulle liksom klaffa. jag blev en expert på att få varenda minut av dagen plaenrad.
Kallt kaffe funkar också=)
För allt handlar om planering.
Han äter nu så kan han sova sen då hinner jag .... sen äter han, så byter vi så sover han så hinner jag... sen vaknar han så byter vi, så äter han, så leker vi, så sover han.... så hinner jag.....
För hur mycket jag än bara har velat och suttit och tittat på honom så har jag haft ett hus, en gård, disk, tvätt, katter, städning, räkningar, handlig som också skulle skötas. Och det har gått hur bra som helst!!!!!!
Frank är fantastisk. Jag är fantastisk.

Här sitter jag. Men kläder med spyor på, flottigt hår, hungrig. orakade ben..ska micra lite kaffe sen i morse.. OCH JAG ÄLSKAR DET!!!
Jag är en mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar