torsdag 5 september 2013

2 år och 9 månader.

För ett tag sen slog det mig att jag nu inte har druckit alkohol på väldigt länge.
Vad fort det har gått
Jag trodde då jag bestämde mig för att skippa alkoholen ett tag framöver att nu kommer mitt liv bli så tråkigt. Ingen kommer vilja umgås med mig och jag kommer i andras ögon vara en torris.
.. Mitt liv har rullat på som vanligt. Förutom att jag vaknat ångestfri på söndagsmornarna=)
I bland har jag varit bitter. I bland har JAG varit den som tycker att jag är tråkig.
Jag har liksom trott att jag missar så mycket. Varit rädd att bli utanför.
Men icke. Mina vänner är grymma och har hängt kvar!
Jag har varit ut två gånger tror jag.. en gång drack jag alkoholfri öl, det kändes ju festligt liksom. Det kändes bra att ha en (öl) i handen. så slapp folk fråga varför jag inte drack. Ingen läste ju på etiketten.
För det känns som en oskriven lag. "att ska man gå ut på krogen så ska man vara full"

Jag saknar INTE att vara full.
 Men jag saknar så mycket efter att få vara i en del av en fest och skapa minnen från roliga, och konstiga situationer som det faktiskt blir.. gränserna plockas ju sönder i molekyler på fyllan och det händer saker som inte händer hemma i soffan i långhyttan en lördagskväll i vanliga fall.

Det känns som  att jag hade ett liv innan jag blev mamma och ett liv efter jag blev mamma och jag älskar livet som mamma mer. Men är glad över livet som var innan..
Svamligt inlägg.

Ja jag vet inte... om jag kommer hålla mig undan alkolhol jämt. Men just nu är et skönt. Ingen drama, ingen ångest, ingen bakfylla.... min vardag blir ärlig och på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar