tisdag 26 november 2013

De lyckligas lokal

Alltså Ikea.
Jag får ett dubbelt humör när jag är på ikea.
Jag är glad och förväntansfull pga allt som finns att titta på och det nya som skall handlas in.
Sen blir jag sorgsen. När jag ser alla lyckliga par. Alla gravida kvinnor med sin pojkvänner. Alla barn som påminner mig om Frank. Och varenda unge är i den exakta åldern Frank är i:) helt sjukt att dom får dit så många barn som påminner om frank bara för att jag ska sakna mer:)
Dom går där och är så pluttinuttiga.
Alla familjer..... suck!
Dom handlar till SITT hem.
Jag väljer och köper... till bara mig.
Jag blir väl avundsjuk antar jag.

Och när jag ändå har offerkoftan på.
ICA maxi! Jag hatar Ica maxi!! Själv skannings familjernas paradis.
-älskling har du skannat den här paprikan som vi ska ha till våran idiotmysiga middag i vårat fantastiska miohem?

Hatar självskanning, hur fan det nu stavas.

Så! Fick jag tycka lite synd om mig. Nu är det över.
Jag handlade ljus och saker till frank på ikea. Och ikeapizza och ikeasaft.

På förmiddagen sydde jag. Städade. Tvättade 2maskiner. Böt sängkläder. Vek in tvätt. Rensade bland franks leksaker. Diskade. Fyllde på pellets. Duschade... sen slog det runt och jag sminkade mig fint. För att 10minuter senare glömma bort det och gnuggade mig i ögonen och mascaran blev utsmetad. Jag är helt talanglös på att vara tjejig nu för tiden:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar