söndag 1 december 2013

Krasslig liten

I går morse var allt som vanligt.  Vi åt välling och frukost.  Lekte och gjorde oss ordning och åkte till Västerås och skulle hälsa på sanna och jon. Vi kom dit och fikade och lekte. Sen började frank kännas varm och ville inte äta glass. Anade oråd då frank älskar glass.  Tog febern och han hade 38.9*. Det var bara att åka hem igen.  Från superpigg till superhänging på 5 minuter.
Åkte direkt och köpte vätskeersättning eftersom jag vet att när Frank är sjuk varken äter eller dricker han. Och denna gång blev såklart inget undantag. 
Vi kämpar på med varann vatten varann vätskeersättning. Bjuder på mat. Frukt yougurt och smörgås.  Går inte så bra. Men vätska är det viktigaste. . Och ja.. han kissar bra.

Är så nöjd över mitt beslut om att vara nykter.  Jag vill alltid kunna åka och hämta frank eller åka dit han är när som helst.  Nu ser jag hur fort allt kan svänga!

Vi tog en långpromenad idag. Så ella fick springa av sig och vi fick frisk luft. Jag hittade ett perfekt elljusspår där det gick bra att gå med vagnen. Ella fick vara lös och jösses vad hon kutade!! Härligt att se. Frank missade det för han sov så skönt.

Frank somnade mitt i kvällsvällingen i soffan. Jag ska snart bära upp honom. Hoppas natten blir bättre i natt för honom. Han sov så oroligt i natt. Vaknade minst en gång i timmen. . Lilla hjärtat. 
Håller tummarna för att han ska vakna frisk i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar