torsdag 13 maj 2010

Ingen mellanmjölktjej jag inte.




Ha en underbar dag i regnet. JAG ÄLSKAR REGN.
I dag ska jag mosa ner mig i soffan, virka lite... dricka massor med kaffe. Köpa "köplunch" Gå promenad i gummistövar. Få regn i ansiktet och i håret.

När regnet faller, försvinner alla jobbiga förfäntningar.
När regnet faller, är det helt OK att vara inne en hel dag.
När regnet faller, får man frossa i chips och dipp utan att någon lyfter på ögonbynet.
När regnet faller, behöver man inte ha kul, det går inte att grilla, ha fina sommarkläder, vara fin i håret och sminkad. Man får ha sina älskade myskläder, glasögon och gummistövlar.
När regnet faller får man vila, samla krafter för allt som ska ske när solen tittar fra. Alla måsten...alla krav. Man ska åka hit och dit, vara så snygg och sommarfräsch, man ska grilla och cykla till fester, man ska gärna ha matsällskap och man ska äta ute, på en filt i gräset eller på en perfekt pyntad veranda.

JAG ÄLSKAR REGN.

2 kommentarer:

  1. Bra att du älskar regn ....hehe! Saknar dig galet nu!!!! Har tagit tag i min lilla rosa blogg igen. Nu jävlar ska jag hålla i det! kram i regnet/S.F

    SvaraRadera
  2. Sitter bredvid dig nu älsklo.. I regnet :)

    SvaraRadera