torsdag 20 maj 2010

Uteliggarkatten.


Åh...mitt hjärta blöder.
För en liten stund sen när jag satt och drack mitt kaffe, så kommer uteliggarkatten in i hallen och mjaouar.. Lovis och Sacha gör ingenting, dom tycker om denna stiliga kille.
Jag går ut och ger honom lite kärlek och mat, upptäcker att han är full med fästingar. Först vågar jag inte rycka bort dom eftersom jag vet inte hur han skulle reagera... men han kan ju inte se ut så där, så jag tog bort alla fästingar på honom. Jag köpte ju avlusnings medel och fästingsmedel till mina katter för några veckor sen så då passade jag på att ge honom sånt också.. Nu klarar han sig från fästingar och löss i 6 veckor i alla fall..
Kanske får man inte göra så....men det skiter jag i.
Tänka att han kan ha tillit på mig, att han låter mig slita bort massa fästingar från han....han låter mig ha i stakt medel i hans päls...han bara satt där och verkade njuta av att någon pysslade om honom..
Åh...jag tycker så synd om honom...han är så fin.

3 kommentarer:

  1. Adoptera honom då? Är han kastrerad, har du kollat det? För är han det, finns det troligen en ägare eller fanns.
    Vet du om han är ensam? Kontakta annars djurens vänner, så tar dom hand om honom, så får han ett hem.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Anki: Han är inte av med kulorna, han gjorde min katt på tjocken förra året.
    Han kom in i hallen i dag och kissade på min jacka, inte lika sött=)

    SvaraRadera
  3. Usch va trist, kanske nån som lämnat honom, en vildkatt brukar juh vara rädda för folk.

    Ge han en familj! =)

    SvaraRadera