lördag 11 februari 2012

Så började livet.

I tisdagsnatt den 7/2, 01:10 började livet.

06:30 gick vattnet.
07:30 började värkarna.
09:45 var vi på förlossningen, staka värkar var 3:de minut cirkus. Då var jag öppen 4cm. Allting gick jätte bra. Jag fick lustgas och ryggmägsbedövning. Och vid 19:tiden var jag öppen 10 cm.. krytvärkarna började 23:15 och 01:10 kom han äntligen ut.
Han fick en jobbig start och fick snaabbt förflyttas in ett annat rum för att få hjälp med andningen. Det tog 14 minuter innan han andades själv.
Jag var fantastisk, Micke var fantastisk, personalen på förlossningen var fantastisk och min son var FANTASTISK:

Så kom dagen äntligen.... då det var dags att föda barn!!!

Micke övningsvaggar lite.

Lustgas var himla bra.


Lite trött.

FRANK!

Världens lyckligaste Fia.

Fikabrickan.

Medans jag är och duschar efter många timmars kämpande så myser Micke med sin nyfödda son.

Första natten som mamma.

Vi hade otur och hamnade på en 3-sal så Micke fick bara sova kvar en natt.

Stolta nyblivna föräldrar.


Att föda barn var en fantastisk upplevelse.
Att få krama och pussa på Frank är absolut det bästa jag vet.
Han är den finaste i hela världen.
Hans liv började 01:10 natten till Tisdag, och jag kan nog ärligt säga att 01:10 samma natt började mitt liv också!

7 kommentarer:

  1. Det är verkligen fantastiskt! Jag blir så glad och lycklig när jag läser om förlossningen, jag känner igen mig så väl.
    Hoppas det går bra för er och att ni mår bra.
    Många kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag ryser!! Så fint! Det är verkligen då livet börjar.. :-) All lycka till er!

    SvaraRadera
  3. va fina ni är och lille frank är alldeles underbar :) stort grattis och hoppas ni mår bra. kram anna green

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt!! Ja det är verkligen livets stora stund!! Ser fram emot att snart oxå få träffa våran lilla pojke..=)
    Önska er all lycka! Hoppas vi kan ses snart=)
    Kram Marie o Jan

    SvaraRadera
  5. Jättegrattis till er alla tre, och det ser man ju att "Frankie boy" kommer att bli en riktig tjejmagnet. Njuuuuut! /kram Annie

    SvaraRadera
  6. Du kommer att bli en perfekt mamma Fia, och Frank är helt underbar. Ja nu har ditt nya liv börjat och du kommer att få många underbara och roliga stunder med din nya familj. Du är värd detta Fia. Sköt nu om er, jag kommer att komma och hälsa på er när du har blivit lite varmare i din nya mamma roll.
    Många kramar från Liselott

    SvaraRadera
  7. Jag visste det hela tiden. Att du älskar barn. Du behövde bara få uppleva det.
    Stort Grattis till dig din pojkvän och lilla Frank.
    Paola

    SvaraRadera