torsdag 24 april 2014

Vildoheart.

Man möter dagen med ett leende.
Är sur max 40 sekunder.
Tycker "bajskissoprutt" är roligast ordet.
Gillar han inte maten,  visar han det tydligt genom att ogenerat spotta ut det.
Han kramas när han vill kramas.  Ingen kan tvinga honom.
Vill han mysa, myser han.
"Vi kan låtsas" duger lika bra som att ha på riktigt.
När han är ledsen.  Säger han så omgivningen vet. "Ja ä lite ledsen nu"
Han tycker att jag har små tuttar,  stor mage, tycker jag sjunger fult.. men han tycker jag är fin. "Fiin mamma"  tydlighet!
Han tycker jag är rolig när jag är en häst och han sitter på min rygg. Han älskar att gunga. Och då har han inga problem med att låta mig springa omkring o gnägga med honom på ryggen eller om någon gungar honom läääänge. Utan att tänka på om denne skulle bli trött. han vill det! Så? :)

Vi vuxna borde vara mer som barnen.
Möta dagen med ett leende.  Vara positiva. Berätta hur vi mår.
Vara ärliga. Tydliga. Säga vad vil gillar.. ibland ogillar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar