fredag 13 november 2009

Lösningen

Relationer har alltid varit mitt största problem.
I går när jag skulle sova kom jag på varför?!!!!!
Jag har ofta fått höra:
-Sofia, du är ju ute efter bråk.
-Ska du bråka nu igen?
ELLER DEN HÄR,Det är en klassiker:
-Vi kommer bara börja bråka.

Men igår kom jag på svaret.
Aha, det kanske är så att jag är en dramaquin som ofta ställer till lite små teaterföretällningar.
Så här tror jag.

Jag tror att man gör saker så man känner sig trygg. Min värld har varit uppbyggd av bråk och skrik, droger och poliser. Hot och våld. Det var så det var i min barndom, när jag skulle lära mig ramarna hur en relation skulle vara. Det är ju när man är liten som man lär sig.
Så det lugna "gulligull" det sociala "vanliga" Det "Kärleksfulla" Blir otryggt för mig.. och som jag sa, jag tror att man gör allt för att känna sig "hemma" eller få känna sig "trygg" I ALLA situationer. Så i en "BRA" relation har jag känt mig otrygg för det har inte varit vad jag är lärd till att hantera.
Nu kommer svaret. Håll i hatten!

Därför har jag, alias Dramaquin sett till så att det har blivit ett bråk.. För den situationen kan jag hantera, jag vet hur man gör, DÄR ÄR JAG TRYGG!

Så, jag är inte sjuk i huvudet eller helt konstig... jag har tänkt så många gånger när jag varit i en relation...
Va fan funkar det inte för?? Vad är det för fel på mig? Varför bråkar vi bara? Och den här: VArför gör han inte bara som jag tänker? Opps...

Jag har bara gjort som jag har blivit lärd....

Tänk om, tänk nytt. Det är det som gäller nu! Banne mig.

1 kommentar:

  1. Vad du är underbar!!!
    Läser inlägget och tänker: det är exakt så du är!!
    Hur starkt som helst av dig att komma till den själv insikten och vilja nåt mer!!!
    LOVE YOU

    SvaraRadera