torsdag 3 december 2009

Ett år med mitt hus.

Jag har bott i mitt hus i över ett år nu. Jag är en stolt husägare. Fast jag många gånger under detta år önskat att jag bott i en etta på Tjänaängar.
Man måste nog vara lite dum i huvudet som köper ett hus själv. Jag tycker i alla fall att det har gått bra. Pannan har krånglat några gånger, men då ringer jag sotis och han kommer och fixar...alltid lika livrädd att det kommer kosta en förmögenhet. Annars har allt flytit på... inga större ingrepp=) Jag har målat om lite, och satt lite mosaik. Jag vill tapetsera hallen och tv-rummet, och göra om i köket... men det kommer..
Jag fick en helt fantastisk trädgård i sommar. Massa gammla fina äppelträd och ett enormt land med massa blommor..
provade att sätta potatis och morötter, men det åt hararna eller rådjuren upp så det blir inget sånt nästa år.
Ett äppelträd ska NER, för jag tänker INTE kratta så mycket löv och äpplen nästa år.
Jag älskar mitt hus!

Jag har planer för nästa år, jag ska bygga en liten fin hundgård, hunden kommer kunna gå in i uthuset, eller i sitt hus som det kommer att bli, där kommer hundens hundkoja stå.... det kommer bli så bra... med det så kommer jag kunna skaffa hund till våren/sommaren... jag behöver en vakthund=) Ska fundera på ras bara...

Så vill jag ju göra en liten butik på gården också, sälja mitt alster. Jag har så mycket stickat och virkat, målat, sytt och massa smycken nu, jag vill bli av med lite... så en liten butik skulle göra susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar