tisdag 8 december 2009

Va fan!

Det här var ju just det jag behövde just nu.... ÅH!
Sitter här i frid och fröjd och har en mysig eftersmak av "Flickan som lekte med elden" Kollar mail och bloggar... tittar in i sovrummet och tänker gott för mig själv att snart så ska jag krypa ner bland renbäddade kuddar och täcken... mmm...
Hör att Fnasket skriker nere och vill in för natten. Bra! Tänker jag då jag inte kommer bli väckt i natt att hon ska in..
Släpper in sötingen och hon springer direkt till maten så jag går upp och förtsätter kolla runt på nätet..
Då händer det.
Fnasket kommer skrikande upp, som hon brukar. Hoppar upp i mitt knä för att kela, som hon brukar. Men det som inte är som det brukar är att Fnasket har varit dålig i magen!!! Och har bajs i hela stjärten och svansen!!!
En snabbt beslut togs om att Fnasket skulle få ta sig en Tisdagsdusch!
Det gick jätte bra, över förväntan. Hon stod still och matte fick skölja bort gårdagens mat som passerat hennes lilla kropp. Så här är det. Jag är inte kräsmagad på något vis. Skit, spyor slemm....jag fixar det. Men just kattskit (och avloppsrensning) har jag VÄLDIGT svårt för.
Så min mysiga idyll om att få lägga sig med en svag doft av renbäddat har byts ut som en svag doft av blöt kattskit...
Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar