torsdag 27 december 2012

Djuråsskolans tuffingar

Tänker spinna vidare på "tuffa i flock" Medans jag fortfarande är förbannad.
Min mormor... min älskade 76 åriga mormor. Hennes liv går ut mest på att vara med sin jycke. Kelda. Dom är allt för varandra, i derar vardag innebär promenader. Såklart!
Men. MEN!!!! Min mormor har fått begränsat sina promenad vägar pga jävla skitungar. Som står och tjuvröker vi ica tunneln i djurås.
I flock såklart!!
Och såklart skitstöddinga..
Dom blockar vägen för mormor och kelda så dom inte kommer förbi... kallar mormor för "fitta" och "jävla kärring" Kallar även lilla älskade dödsjuka kelda för fula ord. Min mormor blev rädd och lesen och fick svårt att sova ett tag efter detta. Det har hänt flertal gånger.

Så klart vågar inte min mormor gå där mer.... för hon är rädd att möta den tuffa flocken av skitungar.
Det är ju fördjävligt rent ut sagt! Ska en gammal människa inte få kunna gå vart hon vill med sin hund??
Jag är uppfostrad att man ska vara artig mot de äldre... alla har lika värde, svarta, gula, vita..
Vart fan är världen på väg!!!

Om någon morsa eller farsa som har ett barn som går på djurås skolan. Så kanske ni kan prata med era barn...om detta.

1 kommentar:

  1. Om jag vore du skulle jag slå en signal till Djuråsskolans rektor och upplysa hen om vad eleverna pysslar med.

    SvaraRadera