torsdag 27 december 2012

Måste få sitt straff!

Altså jag kokar av ilska nu. Jag är så jävla arg! Och jag hoppas att varenda en som läser den här bloggen delar den vidare. Snälla snälla gör det!

Jag pratade nyss med en kille med ett sånt civilkurage.
På juldagen när han skulle gå hem från krogen såg han en flicka bli meddragen av ca 8 st killar i 18 års åldern. Han uppfattde tydligt att tjejen inte ville vara i den situationen hon var i. Så min vän gick fram och frågade tjejen om allt stod rätt till. Då hoppar killarna på honom. Brottar ner honom och sprakar när han ligger ner. Mot hans huvud! En av idioterna filmar hela händelsen. medans dom sparkar och slår på honom springer tjejen därifån.
Detta skedde på rödavägen strax vid kommunhuset.
Självklart är händelsen polisanmäld. Och min vän har blivit uppkollad av läkare.
Som tur är gick det bra, bulor och sår i huvud, mörbultad och värk i händerna. Vad hade hänt om dom hade haft kniv???? Vad hade hänt med tjejen om han inte hade kommit??
Så jävla tuffa i flock..
JÄVLA IDIOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är dom så dumma i huvudet så dom kan göra detta, är dom så osmarta att dom filmar hela förloppet så är dom hjärndöda nog att prata om det. Så fler vet!
Fan i helvete, ska man inte få kunna gå ut om kvällana utan att vara rädd att något ska hända??

Jag är så stolt över honom att han gick fram och frågade tjejen om det stod rätt till.. det hade inte alla gjort.
Hade jag varit den där tjejen så hade jag också varit väldigt tacksam.

7 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra att den här personen ingrep, förjävligt att det ska behöva finnas tjejer eller någon alls som blir utsatt för sånt här.

    Jag reagerar (tyvärr) också på att du säger att det var merparten invandrare, är osäker på varför du skriver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reagera på hur mycket du vill! Jag skrev att de flesta var invandrare för att situationen var så. Likväl så hade jag skrivit att det bara var svenskar om det varit så men jag hade också skrivit att det bara var invandrare om det varit det! Jag vill att dom människorna som går ut och ger folk stryk ska åka fast. Därför var jag tydlig. I min bekantskapskrets finns det både mörkhyade, gula, en spanjorska några finnar och norrmän. Så jag kommer inte kommentera detta mer. Här är samvetet rent som snus!

      Radera
  2. Fast vadå invandare, hur blev det tydligare? Det enda du säger var att det inte var infödda svenskar. Som om det skulle hjälpa. Det vore ju förstås av intresse om du berättade lite mer vilka det var, t.ex genom att berätta om bekantskapskretsen eller deras utseende. Beskrivningen "Flera var invandrare" har inget sånt syfte.

    Det ska dock inte tas ifrån situationen som är förjävlig, missförstå mig rätt. Men beskriv personerna istället så att man kan sätta dit dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du....det är allt jag vet, för jag var inte med. Självklart hade jag väl skrivit mer om jag visste det.... men nu tar jag bort ordet invadrare så slipper du störa dig mer på det.

      Radera
  3. Så fort jag läste inledningen av det här inlägget förstod jag att det handlade om invandrare. Det är inga konstigheter, det är såhär de funkar.

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för att du fick min kära bror att åka till akuten! Kram

    SvaraRadera