fredag 22 mars 2013

Jobba på bara=)

Aktiv tjej.
Vikt in tvätthögen. Tvättat en maskin. Dammsugit. Rensat bland barnkläder. Dammat. vatnat blommor. Knäskurat toalettgolven. Gjort rent lister. Fyllt på pellets och duschat.
Jora=) Nu luktar det såpa här. rent och fräsht. Lovely! Och det är rent och fint och ordning och reda tills Vildo kommer på söndag.

Snart ska jag göra mig ordning för att åka till jobbet.
Vaknade med en klump i magen men den är borta nu och jag mår kanon.

Igår lagades min bil. Bromsarna var slut och lät så illa att inte ens radion kunde överösta elendet. Nu bromsar min bil perfekt. Pjo.. skönt att veta att det är i sin ordning.
Var på en föreläsning med jobbet i går.. det är en gåta för mig hur människor kan sitta still så länge. jag vrider oh vänder mig, byter ställning hit och dit och får värk lite här och där. himla jobbigt. Tappar fokus på föreläsaren och observerar hellre andra saker.. som olika frisyrer på folk. felsägningar och dofter. Efter ett tag blir jag kissnödig, törstig eller hungrig och sitter och kollar på klockan resten av tiden. Det hon föreläste om kände jag i alla fall mig rätt hemma med och det känndes endast som ett eko av alla års jobb med människor.

Sen var det jobb resten av kvällen och det gick bra. Jag har verkligen världens bästa jobb och arbetskompisar. Vet att jag tjatar om det. men det är så mycket värt.
Jag är stolt över att jobba med dessa människor. Jag kan stolt klappa mig på axeln och säga att vi är förjävla bra på vårat jobb. Vi är bra med dom gamla och rätt så snälla mot varandra. Vi skojar och har kul och hjälps åt. Självklart är det lite skvaller och gnäll i bland. Men det är det på alla jobb. Jag både gnäller och skvallrar gärna ibland=)

Önskar er en bra helg. Var snälla mot varandra. Glöm inte att berätta för de du älskar hur viktig dom är i ditt liv. I morgon kan det vara försent.

1 kommentar: