torsdag 28 mars 2013

Magsjuka=bra

Här har jag gått och skrytit över att jag minsan inte kan få magsjuka. Vilket Joll har jag sagt.

Åhh... jag verkligen älskar att må bra. Jag underskattar att må bra. Nu ska det bli ändrig på det. Inte ens ett stopp i avloppet i morse fick mig att tänka negativa tankar. Som sagt har jag för första gången i mitt liv hft magsjuka. Jag har aldrig i hela mitt liv kräkts så mycket. Min kropp skulle ha ut ALLT, det skulle vara soprent. Kroppen hulkade och hulkade så min gallsaft pumpades ut. nog om detta=)
I går var en dag i soffan. Kände mig bakfull och ångestladdad. Det var värdelöst. Värk i kroppen och sååå trött. sov från och till hela dagen och gick och la mig för natten åtta. I morse 05:50 vaknade jag FRISK!! Allt gick så lätt. Jag rör mig nog fortare än vanligt. Känner mig vig och allert.
Rev ur sängkläderna direkt och la i dom i maskinen. Ner och hämta rengöringsspriten och gjorde rent toaletterna ORDENTLIGT. Sen slog det mig att  det är bästa torsdagen i månaden. Stora soptunnartömmardagen! Paniiiik... fort ut med den till vägen så sopbilen kan ta den. Det är fan kärlek på riktigt när sopbilen kommer.
Sen väntade en kaffe i soffan=) Mumms.. jag låter religös i dag.
Upp och tvaga kvinnan... kommer ur duschen och ser att vattnet runnit ut över badrummsgolvet. Bara att riva fram duschkabinen på med plasthandskarna och gräva=) I med kaustriksoda... det står och gottar sig nu.

Det är en himla bra dag i dag.
Det bästa var när jag fick ett sms av Micke som skriver att Frank som i vanliga fall är helt ointresserad av att gå, promenarar runt i lägenheteten och håller i micke=) Snart går gubbisen=)
Önskar jag fått dela det ögonblicket. Och det får jag ju på så sätt att jag blir uppdaterad via sms=)

Jag känner mig kär i dag. I mig själv, i mitt liv, i mitt hus. Lycka att få vara frisk.
Magsjuka är jäklar i mig bra. Jag är glad att jag fick den. men nu har jag haft det så nu behöver jag inte få den mer.
=)

En sak till. Sasha var ute i natt. Hela natten. Nu är våren på gång.... hon kom dock in varm och mätt igen...=) Vem har jag delad vårdnad med???




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar