torsdag 28 mars 2013

Varför?

Varför vill man alltid bli bättre. Varför strävar man alltid efter nått som gör en fränare, snyggare, smalare, roligare eller tuffare?
Varför är man inte bara nöjd?
Om man har ett gott samvete. Inte skadar någon annan... så borde man ju inte försöka bli någon annan än sig själv.
För vem vill jag göra en hårförlägning? För vem vill jag göra mig extra snygg? Jag vet inte. Men jag bryr mig egentligen inte i hur långt hår jag har. Men jag vill vara fin...antagligen för att jag vill att du ska tycka att just jag är lite finare än nån annan.
Varför ska jag tänka så.... för den som faller för mig, skter väl i om jag har långt hår eller inte.
Jag är så sjukt trött på "yta". Så sjukt trött på sånna som försöker vara tuffa och märkvärdiga.
Ändå är jag en tjej som vill ha en snygg kille... som gärna svänger till det och skojar för att dölja min osäkerhet. Paradoxalt. (det fina ordet igen) =)
Jag är inte så nöjd med min kroppvikt på 46,4kg. Känner mig okvinnlig och smal. Skulle aldrig falla mig in i att klä mig i tajta kläder längre. Benranglet måste döljas. Men samtidigt skulle jag nog känna mig hemskt obekväm med att få en tjockiskropp. Mest för att jag skulle känna mig ful i andras ögon.. fan vad allt ska vara kompliserat. =) Jag gillar tjockisar. På riktigt. Jag tycker det ser sunt och lyckligt ut. Det syns att dom njuter lite extra på helgerna. Paradoxalt igen!
En tjock karl känns tryggt. Men på senare månader har jag börjat gillat muskler. Skulle dock inte vilja ha en snygg muskelkille.. för det har jag för dåligt självförtroende för =) Så då kommer jag bara tro att han skulle leta efter något bättre än ett benrangel.
Jag gjorde rent avloppet i dag. Utan handskar. Sen målade jag naglarna så inte behöver jag någon karl inte!
Hårförlägning och ögonfransförlägning.... eller vill jag bara se lite piggare och fräshare ut. För mitt eget egos skull? För att jag ska kunna gå runt i mitt hus och säga: Fan vad snygg du är Fia... jo jo så är det säkert. -NOOOT! Självklart är det för att duga, för att passa in. För att vara hon som är snygg.
Önskar det hade varit snyggt med håriga ben, stripigt hår, benpipor och glasögon. Jag hade varit awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar