torsdag 29 juli 2010

I harmoni.

Jag har varit med om ett helt underbart dygn i skogen.
I går kom Annie hit och vi packade bilen med sovsäck, underlägg, mat, ljus, rökelse, bok, kaffe m.m. sen drog vi upp tillo ett helt underbart ställe.
Vi grillade, plockade blåbär och gjorde blåbärssoppa/te och bara mös och lyssnade på naturen. Gick ner till vattnet och satte oss och tittade på en bäver som gjorde sitt kvällsdopp.
Med en risk att låta som en stor tönt nu så föklarar jag för er att det var nästan övermäktigt för mig. Allt var så tyst,stilla och fridfullt och alla problem bara försvann.
Vi hade en plan med att ligga uppe hela natten och lyssna på djuren och naturen...
Men jag kunde inte kämpa i mot det lugn som hade infallit sig i min kropp, jag slockanade på en pisskvart=)
I morse åskade det och regnade det. Jag höll på att krypa ur skinnet av välbehag.
När det slutat regna packade vi ihop våra saker och åkte sakta hem genom skogen. Uppe på en kulle står det en så ståtlig muskulös älg, banne mig den största jag sett. En bit längre fram så mötte vi fyra får med bestämda steg, dom kom fram och hälsade och fortsatte sedan sin promenad framåt. Fyra får, bara sådär liksom...
Fyra Orrar flög upp ur buskarna och grodor hoppade på vägen..
Fan vad fint det var...
Jag sitter nu med en kopp kaffe i soffan och tänker tillbaka på min underbara natt.. Känner mig mer levande än på länge.. känner mig nytankad och nyservad. Med en ljus själ och ett lätt hjärta..
Tack som fan Annie för att du tog ut mig i skogen....jag behövde det. Tror alla behöver det.

Ska ladda upp lite bilder ikväll... men nu ska jag åka och hämta min nya bil...
Det som för några dagar sen kändes skitstort, att få en ny bil, känns i dag lite löjligt. Jaha...en ny bil...ok...typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar