måndag 28 februari 2011

Micke födde barn på en findlandsfärja.

Herregud!
Hade jag en feberdröm i natt mån tro?

Jag drömde nämligen att Micke födde en son på en Findlandsfärja i natt. Han låg där knallröd i ansiktet pga värkar. Sinnessjukt.
Jag var ändå ganska oberörd och inte alls förvånad.. Mycket märkligt.
Jag har ett minne av att mitt i Mickes förlossning gick jag och bjöd en gammal barndomsvän (Lisa) På frukost. Har också ett minne av att jag var arg på henne och sa att hon aldrig bjöd på goda frukostar som jag gjorde...
Nåväl jag gick tillbaka till Micke och där hade han fått en...hör och häpna, en två årig son.
Nu måste ju gudagåvan få ett namn tyckte vi. Vi Nyblivna föräldrar.
Vi gjorde som man alltid gör när man väljer ett namn till sitt nyfödda barn.
Vi satte honom inom en replängds avstånd och började kalla på ungen likt man kallar på en hund. Det namnet han lyssnade till skulle han få.
Där satt vi och rabblade massa namn... Rickard! Stefan! Pelle! kom då Peter! Mattias! Och så vidare..... när namnen var slut så sa någon av oss "Lillen" Och då reagerade vårat välskapta barn.. Sagt och bestämt, Lillen ska han heta!

Hum.. jag är nog sjukare än jag tror=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar