måndag 28 februari 2011

Ska bli frisk!!!

Tredje veckan i dag som jag går med halsont. Ena dagen ganska bra i halsen andra dagen jätte ont. Så drygt.
I dag nä jag var hem till Mormor och hämtade Kelda som skulle till doktorn passade jag på att ta febern då jag kände mig lite sämre än de tidigare dagarna. Och japp, jag hade feber!
Samtidigt som det känns drygt att ha feber så känns det ändå bra, för då kan jag sjukskriva mig. Jag är ju en sån som går till jobbet, fullproppad med alvedom om så krävs. Så länge jag inte har feber. Jag har hemskt svårt att hålla mig hemma om jag mår dåligt. Känns som jag skolkar.
Men mitt motto är. "JOBBA INTE MED FEBER; INGEN JÄVEL TACKAR DIG FÖR DET"
Så jag åkte in på affären efter jag lämnat av Kelda hos mormor igen, köpte massa gott. När jag kom hem ringde jag och sjukskrev mig.
Så i morgon ska jag inte kliva ur sängen mer än när jag ska kissa och tvätta händerna efter ostkrogsätning.
NU SKA JAG BLI FRISK!



Kelda gjorde som vanligt succé hos doktorn. När hon sladdade in i breställ, skällde ut en kärring och krävde genast full uppmärksamhet av personalen på Djursjukhuset.
Som vanligt så skäms jag nästan när jag kommer in med en så kallad "Sjuk hund". När hon beter sig som hon aldrig har fått varit ute förut. Kelda älskar människor, kelda älskar doktorer. Kelda Älskar uppmärksamhet!
Det känns som dom som inte vet hur pass sjuk hon är att dom tänker att jag är en hypokondrisk överbeskyddande hundägare som springer med henne till sjukan för minsta nysning.

Nu ska jag duscha..flotta... och KURERA MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar