söndag 20 februari 2011

Nu får det vara nog!

I går kväll valde jag en cupcakes som nattmacka.
I dag har jag ätit tre cupcakes och på tok för mycket mat.
Jag ska inte baka mer, mina verk är tamefan för goda.
Så nu satte jag ner foten bestämt för mig själv, nu får det vara nog.
Än så länge kan jag tacka gud för min snabba ämnesomsättning, men vad händer om den sviker mig? Jo, jag kommer väga 200kg inom några år.
Så jag har nyss mer eller mindre mördat min kropp med situps och ryggövningar. Har allvarliga läskiga tankar på att ta en kvällspromenad. Jag ska bli fit.
ja, nä det var väl att ta i... ingen promenad. men ingen cupcakes till nattmacka, det är en bra start.
Åter igen kommer min sjuka tanke: "Mörk choklad är ju bara nyttigt" och tittar på mina två chokladkakor som ligger framför mig... ska jag kasta dom mån tro?
Ska man spy lite kanske, känns ju som ett lättare alternativ... bulimi kanske är melodin för mig, då får man ju äta allt gott. Hum... fast å andra sidan så fräter ju kräkor på tänderna och jag har ju sån tandläkarskräck...vill ju inte få fler besök hos "tandis". nä.... jag måste nog helt enkelt motionerna och äta nyttigare.

I dag har Annie varit här... lika kul och trevlig som vanligt. Hon är grym den där Annie=) När jag blir stor ska jag bli som henne. =)

3 kommentarer:

  1. Du kastar fan inte mina choklad kakor heller älskling för då har kriget startat :)

    SvaraRadera
  2. Är rädd att kriget redan är igång md tanke på att du hade ostkrokar kvar. jag hatar dig=)!

    SvaraRadera
  3. haha det är dina ostkrokar men jag gråter inte om det råkar vara ostkrokar kvar när jag kommer så där 2 dagars sega. fan jag blir till mig bara av tanken

    SvaraRadera