söndag 16 september 2012

Saker som gör mig arg.

Så här i "menstider" så uppmärksammar mitt humör mig oftare på vad som gör mig arg. Här kommer en lista: * Jag förstår mig inte på folk som ska ge sig ut i trafiken när dom inte kan hålla hastigheten. I går åkte jag efter en kvinna i 75km/h på en 100km/h väg. Jag kokade. Varför? Ska man ens ha körkort om man inte ens kan hålla hastigheten?? * Det som gö mig helt tokig är att dom höjer volymen på tv när det är reklam. Jag finer inte ord till vilken idioti det är. * Att att vissa kaffepaket baske mig inte går att öppna utan verktyg eller nått. Jag tänker på alla gamla och reumatiker... dom kan ju aldrig få upp ett kaffepaket själv. * Tjockisar. Missförstå mig inte nu.. jag älskar tjockisar och jag tycker att mulliga människor oftast är vackrare än vi "mellanmjölkskropparna" Varför bantar alltid tjockisar? Varför äter alltid tjockisar en liten kaka vid en fika och jag äter tio, deras kropp avslöjar liksom att en kaka inte är en kaka när dom kommer hem. Varför kan inte tjockisar bara vara stolta över sig själva? När dom handlar på donken tex och kassörskan frågar om dom vill ha plussmeny... varför sträcker dom inte på sig och frågar tillbaka "Vad fan tror du? Självklart " Jag tycker tjockisar allid verkar vara lyckligare, gladare och slätare hy! Dom är helt enkelt lite finare tycker jag. Som sagt så bantar dom alltid... i stället för att MOTIONERA! Så blir dom ledsna och besvikna på sig själva när dom misslyckas, äter mer, provar en ny bantningsmetod, misslyckas, tröstäter...osv... i stället för MOTIONERA!!!!!!!! Sånt stör jag mig på också... då är man lat, då vill man inte...eller orkar inte.. Hade jag varit mullig... fylig och härlig, då hade jag varit stolt över det. Hade jag varit mullig och inte hade trivits med det hade jag MOTIONERAT! * Jag stör mig också på att jag ta mig fan alltid ska säga vad jag tycker och tänker. Så himla tröttsamt och jag får ta många smällar pga det. Ja tror att hemligheten i ett långt förhållande är att folk biter ihop.. jag kan inte det!!! Jag ska prata, älta, gnälla, berätta om alla fel och konstiga tankar... och bla bla bla!!!! Jag kan helt enkelt inte "BITA IHOP" Jag blir så trött på mig själv. * Och alla som lägger ut bilder på drycker som dom dricker på fejan??? Jag fattar inte det heller...allvarligt finns det någon som bryr sig att "kalle" dricker en öl på en onsdag? Va? Va? Va? Inte många bilder på läskeblask inte, bara alkoholdrycker....antar att det anses vara tufft. * Och min katt.. Lovis... går sakta, sakta... mitt i vägen.... varför ska hon alltig gå ivägen???? * och paradoxalt det än verkar så bantar ju många smala också... varför det?? Ät, moffa i er allt gott.... ni missar ju massa! Är man rädd att få lite mjukt på magen så kan man ju alltid MOTIONERA!! vad tusan gör lite mjukt på magen??? Du kunde ha varit sjuk eller föds med två näsor.. Ja det gö mig arg... och du får skylla dig själv som läste det om du bler irretrad... bara mina tankar..

3 kommentarer:

  1. Jag tycker de var roliget skrivet och intressant ! Nog säger du vad du tycker och då får man ta smällen alltid :)

    // Sandra N <3

    SvaraRadera
  2. Jätteroliga tankar om tjockisar Fia men himla klokt skrivet...
    Sussi Trygg

    SvaraRadera
  3. Hi hi du är rolig du, jag hatar också folk som kör lägre hastighet än tillåtet,mitt på sommaren. Jag är en tjockis som äter lite, motionerar men är fortfarande tjock, tror att man aldrig är nöjd med hur man ser ut. lockigt hår vill ha rakt hår och tvärs om :) härligt med åsikter

    SvaraRadera