onsdag 24 oktober 2012

Rutiner Rutiner.

Rutiner är viktigt för Frank.
Det märks direkt skillnad på honom om någon rutin blir rubbad.
I går jobbade vi fram att  han somnade i sin egen säng för natten. I dag är han sååå trött.
Missar vi eftermiddagspromenaden så han inte får sova ca en timme blir han lite gnällig på kvällen.
Han är ändå helt fantastisk. Så snäll och go.
Ikväll ska vi jobba så han får somna i sin säng igen. Det gör ont i mig när han är ledsen och vill komma till mig i min säng.. men han måste ju lära sig om han ska kunna sova hos sin pappa också.
Jag tror inte på att stressa fram saker när det gäller barn.. men nog känner jag en liten press på mig.
Som att det är mitt fel att han inte kan sova själv riktigt än. Alla barn är olika, och frank mår bra av närhet på nätterna... snuttandet på mig borde han dock sluta med. Hur nu jag ska lyckas med det. Men det kommer nog det med.
Nu sover han i vagnen ute på altanen. Och jag har ätit lite, plockat lite och slagit på en tvättmaskin.
Jag borde också vila lite men har så svårt att sova på dagarna.. är rädd att frank vaknar och att jag inte hör honom.
Idag är det onsdag. Då är det bra på tv. Det gillar jag.
Ha en fin dag. Mina få men utvalda läsare=)

3 kommentarer:

  1. det är jobbigt när man ska vänja av med vissa saker, det brukar gå bra, fortare än man tror när man är mitt i det och det skriker som värst, men lätt är det inte.

    SvaraRadera
  2. Med Elias så stressade jag inte fram någonting utan jag lät allting ske när jag kände att han var mogen för det. Så när Elias äntligen klarade av att sova själv så sov han hela nätterna själv, han har endast en gång kommit in till min säng. Bättre att vänta tills barnet blir tryggt i att sova själv så slipper du få ett barn som kommer in till dig varje natt sen.

    Kram kram!
    Sussi T

    SvaraRadera
  3. Jag glömde ju skriva att han sov helt själv när han var 2 år.
    Jag började med att köpa en stor madras (120 bred)som fick ligga på golvet i Elias rum, där lät jag han somna, jag låg brevid honom tills han somnat och när han vaknade igen gick jag in till honom och sov i hans rum med honom. så höll jag på ett bra tag tills han en natt inte vaknade och ville ha mig där :)
    På så vis fick vi alla sova så mycket som möjligt och när man är ensam mamma känns det som det ändå är viktigast, att man är utvilad...
    Glatt barn och glad morsa är en bra kombo när man ska klara dagarna själv.

    Kram
    Sussi T

    SvaraRadera