tisdag 30 oktober 2012

Hittar jag på?

Jag har ett dilemma.
Jag har bestämt mig för att gammelkatten Lovis ska få somna in.
Hon är runt 20 årsålden, exakt ålder vet jag inte. Vetrinären tror 21..
Ibland är hon som en kattunge och går i fönstren och river ner. i bland kommer hon inte upp i soffan.
Hon är förmodligen helt döv nu. Hon skriker. SÅ HÖGT!. Så fort hon ser mig så mjaoar
hon. Ligger och vaktar mig i dörröppningen. För att hon ska ha mat! Bara det tt hon har fått mat, hon har bara glömt det!Jag vet inte hur många gånger om dagen jag visar henne matskålen..
När hon ser att det är mat i så äter hon.. men för att fem minter senare skrika efter mat..(?)
Hon springer in och ut hela dagarna.... in o ut, in o ut......
Och hon går undan och "sjunger" jätte högt... jag hör henne uppe stå och låta som en marskatt.. varför??

Så jag har bestämt mig för att hon ska få bli en ängelkatt...
eller?? Överdriver jag...hon kanske mår bra....

3 kommentarer:

  1. Detta är ditt beslut men jag hade tagit samma beslut. Det är det som är baksidan med djur, men det är också våran skyldighet att se till att de inte lider.
    Kram på dig Fia!

    SvaraRadera
  2. Du är den största djurvän jag vet!!! Att du skulle hitta på eller inbilla dig finns inte i min värld. du känner lovis och vet vad som är bäst för henne och lita på din magkänsla fia. kramar

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog göra som du. Hon har varit med länge och det verkar som om hon inte mår riktigt bra. Ett fruktansvärt jobbigt beslut, men det är det bästa, Maja

    SvaraRadera