måndag 2 januari 2012

Era jävlar!!

Nyåret 2001/2012 var nyåret då jag nästan förlorade min älskade Kelda.
Det var nyåret då Lovis hade panik och gömde sig i bokhyllan bakom böckerna.
Det var nyåret då jag hatade alla jävlar som köper fyrverkerier och smällare och bomber.


Alltså det måste ju få finnas någon gräns om hur mycket det får smälla... någon viss tidsram hur länge eländet får hålla på.
Stackars djur säger jag bara.
Lovis var helt skräckslagen.

Jag ringde direkt på morgonen för att höra hur det gått för Kelda.
Mormor var förtvivlad och ledsen men samtidigt tacksam.... Hon berättade att det hade inte gått att lugna Kelda när folket började med sina fyrverkerier och smällare.
Hon hade irrat omkring, flåsat för att sedan flera gånger lagt sig ner och SLUTADE ANDAS!!!!! Förmodligen svimmade hon av flera gånger under natten.

Jag tänker inte bara på lilla stackars Kelda. Utan på vad som hade kunnat hänt med mormor om Kedla hade dött där mitt i natten.......
Usch...

Jag tänker på alla fåglar... alla djur i skogen.... alla djur som blir lämnade hemma för att deras ägare ska ut och fira nyår...

Är det så himla viktigt med fyrverkerier?????

Både Lovis och Kelda sov hela dagen i går...
Sacha var såklart helt oberörd av allt som hände utanför...
Hon la en diarré i lådan bara så var det lugnt för henne. Sarri är en hårding!

Jag tycker att det borde vara mer organiserat med fyrverkerier. Att folk inte får skjuta av dom från sin egen tomt på tätbebyggt område, att tex någon förening ordnar det under ordnade former.
Mmmm så tycker jag i alla fall. Och jag vet att det är många som tycker så.

Skitkorvar.

1 kommentar:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv! Helt vansinnigt!
    Det är ju knappast okänt att otroligt många djur lider nåt fruktansvärt under dessa högtider, och tyvärr nöjer sig ju folk inte med att bara skjuta under kvällen. Både före och eftersjälva nyårsafton skjuter dom, samt hela dagen.

    Stackars lilla Kelda :'( och älskade fina Lovis! Fy vad arg jag blir!

    Själviska jävla as!

    SvaraRadera