måndag 30 augusti 2010

Helgen da?

Ah men fy fan...
Inte så stolt över mig själv denna helg. Som min mormor tröstade med att säga "du är för gammal för sånt där" Mmmmm jo tack jag vet.
Var på fest, blev för mycket av det goda. Eller goda, nej usch och fy. Bara ordet rödvin får min mage att vända sig ut och in. Fy fan.

I dag var jag till mammografin. Dom kollade med ultraljud på min knöl i tutten. Inte nog med det. Dom gjorde en BIOPSI!!! Det gjorde sååå ont. Alltså dom stack in en nål i mitt bröst och tog ut celler.... när jag kom tillbaka til min lilla provhytt där man hande fått klätt på sig i ett vitt för stort nattlinne grinade jag som ett litet barn... men det är skit samma nu, för doktorn har ringt och sagt att jag är frisk! Inget som inte ska vara där fanns. No Cancer!
En stor sten föll från mina axlar.
Att tror att man kanske har cancer är jobbigt. Att vara hypokondriker och tro att man har cancer är ännu jobbigare.
Tack alla ni godingar som har stöttat mig.
Jag har kan ha verkat hård och oberörd, men inne i mig har det varit ren och skär panik, så era lugnade ord har hjälpt.

Nu ra? Nu ska jag städa som aldrig förr. Det ska bli skinande rent här i mitt pyttelilla hus=) Till kvällen kommer Mr Green hit och vi ska se på "Seven". Dom säger på radion att den filmen är bra.

Katterna då? Lovis mår bra. Fnasket har hosta. Det ligger en mus och en död fågel på altanen.. dom jobbar på.

En bild från i lördags, innan rödvinet bråkade med mig.

1 kommentar:

  1. VA skönt att det inte va nått... Sköt om dej!!!

    SvaraRadera