torsdag 5 augusti 2010

i dag ra? SKOGEN.

I dag blev jag väckt med massa pussar, och då menar jag MASSA pussar. Av lilla Lucky. Klockan 6! Då tyckte hon att det var dags att leka och få frukost. Jag bad en stilla bön om att hon skulle somna igen, men det hjälpte inte... så det var bara att dra på sig en jacka och gå ut.... =)
När vi kom in fick hon sin frukost och somnade faktiskt om en timme, sen var det liv i luckan igen=)
Vi har nyss varit på affären och handlat frukost åt mig, det blev en banan.... jag är inne i ett "tänkarstimm" och då kan jag inte äta ordentligt. Åh..

Senare i dag ska jag och Lucky åka till Djurås. Jag och min älskade Kelda ska ut i skogen och plocka blåbär. Sofia ska också med. Stackars Kelda har varit dålig igen och paniken i mig bara växer, hon kommr väl inte att dö? Hon är 10 år...älskade fina Kelda... En skogstur kommer göra henne gott.
Lilla lucky får nog hänga med mormor..

I morgon ra?
JO, då kommer socialtjänsten hit för att intervjua mig igen och se hur jag bor... angående den lilla 4 åriga flickan som behöver lite hjälp. Om vi klaffar så kommer hon bo här 1 eller 2 helger i månaden..

På lördag ra?
Då kommer nog lilla hjärtat åka i från mig... man vänjer sig fort med att ha en lite jycke.... snuttan.

På söndag ra?
Då drar jag och Sanna, Tina och Lisa till Falun... vi ska bli sminkade och fotade=) Shit vad kul!!

Hur mår jag annars då..?
jag antar att jag mår som jag förtjänar..Ena halvan av mig mår strålande eftersom jag har en liten valp här, jag katterna ska ev få bli en stödfamilj....det gillas.
Men andra halvan av mig tänker och är kluven.. det gillas inte.
Ja, va fan... Jag är då aldrig nöjd=)
Jag är nog lite rädd för att bli nöjd också...vad skulle hända då? Har jag någonsin varit nöjd? Är jag en sur jävla bitterfitta som kommer gnälla resten av mitt liv? Komemer jag sitta där på hemmet och äta isterband, gnälla på min bordsgranne som greglar och säga "det var bättre förr"???

Vad vill jag då?
Jo jag vill bli stor, ha ett stort hus på landet. Ha ett familjehem... ha massa djur, får, getter, höns, hundar och katter... jag vill ha det skitit på golvet för att jag tycker att livet är för roligt för att jag ska städa hela tiden. Jag vill kunna försörja mig på massage och mitt handarbete... ev ha en egen liten LillFia... jag vill tälta, diskutera och skratta... grilla och mysa vid en eld. Ha perfekt hy och ett långt svallande hår. jag vill byta efternamn och ha en sommarstuga i fjällen..

1 kommentar: