lördag 9 april 2011

Jaja..

Sitter och virkar, har duschat, Rakat benen.. sjukt tråkigt. Tvättat flera mskiner,vädrat sängkläder och kasserat min tvättkorg. Ätit pasta och köttfärssås, slängt bort en råtta från altan, städat, rensat, peelat ansiktet, myst med katterna.
Förflyttat mig från soffan till sängen 7 gånger, kan inte bestämma mig var jag ska vara. Jag har ont i huvudet, tagit tablett. Filat naglarna.
Gått in i köket och stått där som ett fån och tittat på disken och kaffebryggaren. Ska jag diska eller koka kaffe? Det blev varken eller.
Zappar runt på kanalerna, blicken fastar några minuter på något program. Fattar inte vad jag ser på och zappar vidare i jakten på ett bra program.
Lovis tittar argt på mig, hon har gjort det ett tag, hon vill ha ny mat. Jag tycker hon kan äta den som är i skålarna, jag vet att hon kommer vinna kampen om ny mat.
Har tänt massa ljus fast alla lampor är tända.
Dörren och altanen är låst...
Det känns som jag är borta och har hemlängtan och vill gå hem, fast jag är ju hemma.

1 kommentar: