måndag 25 april 2011

True Love???

Tjofaderittan, fem fingrar i ......
NEEEEEEEE...

Vi satt och pratade i går på jobbet hur snabbt livet kan ta andra vägar. Hur fort det kan hända något. Hur en dag kan förändra hela ens liv och tillvaro.
I dag är det en självklarhet att jag kan ta hand om mig själv, sköta alla mina bestyr själv. Någon dag kanske jag behöver hjälp med allt.
Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda. Kanske en hemsk sjukdom, eller en fruktansvärd olycka... förhoppningsvis ett lyckligt och friskt liv. Men man vet aldrig.
Man vet aldrig.Man kan få en knäpp i skallen om en timme, bli påkörd, vakna upp och inte kunna röra sig... ah ni fattar hur jag menar...

Så vad fan gör ett extra kila på magen, några ihärdiga finnar, en tråkig lördag, en fattig månad, en regning dag.... man har det ju ända väldigt bra just nu.
Jag är så bra på att gnälla och leta fel i stället för att stanna upp och faktiskt vara glad och stolt över mitt liv och det jag har.

Jag har underbara vänner. Som är ärliga mot mig. Roliga härliga människor.
Jag har haft världens tur med mina djur. Alla är tjocka, snälla, lyckliga glada djur.
Jag äger ett aledes eget hus, ett perfekt hus.
Jag bor helt underbart nu, nära fågelsång och skog, och affärer och asfalt.
Jag har hittat intressen som får tiden och alla problem att försvinna.
Jag har den snyggaste lillasyster och den mest speciella och coolaste mormor.
Det finns en man som älskar mig för den jag är, som tar alla mina tillkortakommanden.
Han är en idiot ibland, men oftast en mycket vacker, rolig och speciell man
Jag är frisk.
Jag är fan pefekt för mitt liv=)
För mitt liv är JAG perfekt!!

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt kanon afirmation (stavning)
    -För mitt liv är JAG perfekt!!
    ///Lisa.P

    SvaraRadera
  2. Du är perfekt!!! Jag älskar dig!!

    SvaraRadera