lördag 23 juli 2011

Gott samvete

Jag skulle åka och handla lite, bland annat cigg åt micke. 2paket skulle han ha av 2 olika sorter. Jag åkte och handlade allt som stod på lappen. Tröck in på maskinen 2 paket cigg av två olika sorter.
Jag är nyvaken och till mitt försvar sjukt trött.
I botten av maskinen ligger det 3 paket av 3 olika sorter.
"va fan tröck jag fel i alla fall" tänkte jag.
Men kände att det skulle bli för pinsamt för att gå tillbaka till kassan och säga att ett av paketen skulle jag inte ha osv. Så jag la ner paketen med de övriga varorna och åkte hem.
När jag kom hem tittade jag på kvittot. Jag har bara betalt för 2 paket.
Alltså var det tredje inte mitt..!!!
Har jag stulit nu...?
Hur som helst så ska jag åka tillbaka med det tredje paketet. Jag vill ha ett gott samvete, och tänk den stackarn som om hem utan cigg.
Man ska vara ärlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar