söndag 24 juli 2011

raindrops.

Jag älskar regn, har nog alltid gjort det tror jag.
I morse vaknade jag klockan 5 för att Sasha stod utanför dörren och skrek och ville in. Det spöregnade! Whiii...
Jag la mig i sängen igen och lyssnade på regnet som slog mot rutan.
När det regnar blir jag glad. All press släpper. Alla jobbiga tankar. Alla måsten. Det blir lätt att andas och jag får ha tjocka tröjor och myskläder.
Regn är bra.

Efter som jag är en sån fantastiskt flickvän så tänkte jag på min stackars sambo som skulle åka moppe till Säter i spöregn...
När det regnar bli jag snäll också=) Jag körde honom till jobbet!
Vi gick in på fiket i Säter och köpte smörgåsar, nybakade. Mmmmm.... Gott!
Jag fick med mig mackor hem också så det har jag mumsat på nu, nybakt bröd och gokaffe=)
Life is good.

Idag ska jag städa.
Virka klart min filt kanske.
Tvätta.
Diska.
Ringa och tacka för mig hos bajsboxer.
Ringa Viasat.

När det regnar fylls jag med energi och jag hoppas att det regnar hela dagen.
Fast efter klockan 18 kan det väl sluta en stund för då ska Micke tävla.
(återigen en fantastisk flickvän) =)

Ha en bra dag.
Kaffet står på om ni vill komma på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar