torsdag 4 augusti 2011

Älgar är så coola.

I går sa jag till micke, : Är du sjuk i morgon ska jag faktiskt ligga ute och sola HEEELA dagen.

Mmmm jag är sjukt dålig på att sola. Jag höll på riktigt på att avlida efter 3 minuter i solen så jag satte mig i skuggan och gnällde i stället.

Vi åkte till Älgparken i Långshyttan i stället. Och oj, vad mysigt det var. 8 älgar på nära håll som man fick mata med björkris och så fick man köpa banan att ge dom, dom älskade verkligen banan.
När man la bananen i handen så tog dom den så försiktigt så försiktigt.=) Åh..så himla fina.
Jag mår som bäst när jag är med djur!!!
Storbamsen Elvis som var presidenten i hagen var såklart sjukt ointresserad över att få någon trädgren att smaska på, men han brud och hans ungar kom direkt fram=) Det kändes så häftigt att få vara så nära en älg och få klappa den.
En av älgarna "Fina" hon pratade med djurskötaren. himla coolt. Han frågade henne om hon gillade banan, då råmade hon han frågade om hon gillade att bada, då råmade hon också.
Jag vill också ha en älgpark nu. Eller kanske jag ska sikta på en rådjurspark?
Är det okej älskling?








Efter stunden med älgarna så tog vi en liten promenad och då hittade vi en sjö. Vi doppade fötterna och kom fram till att det var ju inte så isandes kallt som vi minns det att bada. Trots att vi inte hade badkläderna med oss så bestämde vi oss att hoppa i. Det var så skönt!!!!!



Allt eller inget är liksom ord som passar för oss. Vi hann nte mer än ur vattnet föräns vi var på väg till nästa badsjö. Denna gång med badkläder.

Efter vi badat klart bjöd micke på plankstek på "abbes"
Det var så gott så jag nästan grinade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar