fredag 12 augusti 2011

KRIS


(Katternas Rätt I Samhället)

Ja ni, den här fröken Lovis.
Vet inte var jag ska börja.
Hur som helst så har hon lossar så himla mycket hår en tid, mer än hon har gjort under alla år jag har haft henne. Alltså det är helt sjukt vad hon har lossat.
Så jag gick in på djuraffären och frågade om det fanns något man kunde göra. Jag läste nämligen på nätet och där står det att katter vita eller ljusa kan "fastna" i en hårfällning och att man med hjälp av foder kan få det att sluta.
Okej. Hon på djuraffären berättade att foder, speciellt blötmat som man köper till katterna på vanlig affär tex, ICA eller Lidl där jag köper min mat till katterna. Lovis pippinätt äter nämligen bara en speciell sort från dom ställena.. i den maten är det bara några yppa få procent kött i så man köper i princip vatten och bär hem.
Hon tipsade mig om ett jättebra foder, skulle göra Lovis pälsa bättre... behöver jag säga att det kostade skjortan? Lillkatten äter ju det så klart men hon äter ju allt.
Men Lovis vägrar...
Hon gick och skrek efter sin mat.
Så då ska jag prova med att vitaminberika maten lite tänkte jag, fick vitaminer av min moster.
Jag provade på alla sätt och vis för att försöka få i henne dom, delade, smulade sönder i maten osv. Enda sättet kvar är att försöka få henne att snorta det....
Lovis matvägrar!
Hon har ju hört om knark. Man ska inte äta något som kan misstänkas blivit drogat.
Jag tror på riktigt att hon tror att jag försöker droga henne..=)

Så nu förväntar jag mig att hon kommer dra ihop alla katter (KRIS)i byn och att dom kommer stå på bron en vacker dag när jag kommer hem från jobbet och ska sätta dit mig.
Lovis är en speciell katt.

Sacha däremot kommer få Sveriges vackraste päls när hon glatt äter upp både sin dos vitaminer och fröken pippinetts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar