tisdag 27 november 2012

Längtar tillbaka

Här sitter jag i sängen och bloggar och försker få frank att somna. Han är trött men tänker absolut inte sova!
Jag har setat och läst igenom min blogg sen tiden då jag var gravid. Utåt sett, när jag läser så låter det himla mysigt, men jag känner alla himla obbig känslor jag hade i kroppen under den tiden. Det var paradoxalt. Så underbart och spännande och så jobbigt och läskigt.
Ja ja..... tiden som gått kommer aldig mer igen. Jag är glad över att jag fick den... men jag måste släppa den också.. gå vidare... vara här och nu. Jag har svårt för det. För ibland längtar jag tillbaka så ofantligt mycket. Ganska ofta... som nu.

Jag klädder julgranen och pyntade hysteriskt förar året 23 november. Minns att micke tyckte det var sjukt tidigt och onödigt. Jag gillade det. Det blev mysigt tyckte jag.
I dag den 27 november slängde jag upp några advetljusstakar. Det är inge kul i år, det får räcka så.
I år kommer det bli lite paket.. jag hiner inte göra saker som jag gjord förra året och jag har inte råd att köpa så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar