lördag 17 april 2010

Tystnad.

Jag sitter i köket, det är så knäpptyst här. Jag hör köksklockan går. Tick,tack,tick ,tack..
Det är mysigt i min kropp. jag är lycklig. Jag är nöjd. Jag är lugn.
Det är så skönt.

I går Var Sarah här hela dagen... Bästa sarah.. vi sprang in och ut för att sola när solen tittade fram, när den gick i moln sprang vi in igen... Psykit.
Vi gick en låååångpromenad och lagade lunch.... några koppar kaffe drog vi i oss också. Tjejsnack! Behöver jag säga att det blev en del tejsnack också... djupt som ytligt.

På kvällen åkte jag till Borlänge och hade fredagsmys med Erik, min kille...! Vi hyrde film "Sommaren med Göran" Som för övrigt var riktigt sevärd. Så åt vi pizza och drack vin.... Mycket mysigt.
Vi hade ställt klockan på ringning för att hinna åka till Mc-donalds och käka frukost. Det börjar nästan kännas pinsamt nu, vi äter frukost så ofta där=)
Så gick vi på Borlänge Marknad. Jag älskar marknader. Vi hookade upp Med Lisa och hennes son där, jag har inte träffat henne på flera månader och det var så himla kul att se henne=) Hon är sig lik... och jag har saknat henne massor. Jag måste skärpa mig och höra av mig mer. Har man sagt det förr??? JA! jag är riktigt dåligt på det där....
På marknaden handlade jag 22 par strumpor och trosor och bh-toppar...=) Så åt jag munk också...
Namnam... Vi handlade också presenter till Eriks lilla systerdotter.. Som jag hoppas få se live snart... Erik pratar så gulligt om henne.

När jag kom hem hade pelletsen tagit slut i pannan så det var kallt inne... nu har jag fyllt på och den tickar så fint nere i källarn... jag har tänt massa doftljus som får värma upp lite... Fatta vad mysigt.

När jag mår bra blir jag kreativ, det liar i fingrarna nu och jag känner att jag måste damma av symaskinen och skapa lite... Japp nu blir det syjunta för resten av kvällen/helgen=) Kommer bli en skön lördagskväll.

Lyssnar återigen på klockan. Tick,tack,tick,tack...

1 kommentar: