fredag 30 april 2010

Valborg=stackars djur

Herre gud!
I dag är det sista april, jag minns den dagen som en storfestkväll i tonåren... en gång var det en tjej som kastade in en ölburk i elden och den exploderade och jag fick allt i ansiktet, jag såg ut som jag hade blivit alvarligt misshandlad... vid älvsjön var det...
Det var länge sen jag var och såg någon bra nu, gillar liksom inte valborg längre sedan min älskade Kelda är jätte Skotträdd och ligger och skakar när fyrverkerierna sätts i gång. Hon får medicin nu... känns inte heller rätt att man ska få lov att droga ner henne...men hon blir i alla fall inte lika rädd.
En arbetskompis hund dog förra året. Av rädsla.. det var inte så att de var ute med hunden ens... den dog av rädsla i sitt eget hem... pga smällar och fyrverkerier utanför.
Stackars, stackars djur...
Är det nödvändigt med fyrverkerier? Jag förstår inte...
Jag kan tycka det kan vara riktigt coolt när dom har satt ihop något bamespel till en orkester...tex "festival salut" När det ligger en jävla massa arbete och planering innan, när varje smäl är till en viss takt osv... det kan jag tycka är coolt och mäktigt.
Men när folk bränner av sina fyrverkerier vid 17:00 snåret då det fortfarande är ljust ute, när det bara smäller och viner och exploderar....nä jag gillar inte det...Jag tycker inte det är häftigt, inte vackert, inte coolt.
JAG TYCKER DET ÄR ÖNÖDIGT.
Jag tycker väldigt synd om djuren.... !!!!!!!!

Så tänk er för i kväll. Någons bästa kompis, någons enda vän, någons hjälpare, någons arbetskambrat.... kanske dör av skräck ikväll pga att du vill flasha med något tramsigt skådespel...

1 kommentar:

  1. bra FIA!!! Min Voffsing va me så skotträdd så han inte tordes gå ut å kissa ens, knappt dagen efter. Samma där, fick bli lugnande medel för att han skulle palla!! Hatar smällare, det finns fyrverkerier som är fina och utan "pang" för det är ju endå det vackra man vill se, inte höra en j***a smäll////S.F

    SvaraRadera