söndag 22 maj 2011

Bältros eller ett bett?

Åh vad drygt!
Har fått ett märke på sidan av magen. Det har blivit lite större dag för dag. Rött med lite prickar/bulor i. Gick in till min granne som är sjuksköterska och bad henne kolla på det i fall det ev skulle vara ett fästingbett. Hon tyckte det såg ut som bältros.
Jag tänkte på min härliga gamla som jag går hem till på mitt jobb. Jag har hört att det ska vara smittsamt. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen och berättade hur det såg ut, berättade även att jag har haft lite ont innan märket kom. Hon sa att det bestämt lät som bältros. Hon sa även att det INTE var smittsamt!!! Jag berättade att jag jobbade inom hemtjänsten och jag ville vara säkert att det inte kunde smitta dom. Hon sa att det inte var någon fara.
Men men.. på fejjan så började det hagla in kommentarer om att det VAR smittsamt osv..
Åh..
En kvinna på mitt jobb är med barn också och det ska tydligen inte vara bra heller. Så det är väl bäst att kolla upp det ordentligt tänkte jag. Så jag böt tur med Carro på jobbet i morgon så jag jobbar kväll i morgon, då hinner jag förhoppningsvis träffa en läkare som kan kolla upp det. Är ju surt om jag skulle ta en karensdag för tex ett spindelbett. Åh dryyyygt!
Det gör lite ont..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar