tisdag 24 maj 2011

Vi kan ta på varandra nu...

..om det okej att jag luktar sprit.
Jag smittas inte längre.

Jag hörde att spritomslag var bra för alla dess möjliga utslag. Så jag tog en tuss med alsolsprt hemma hos mormor och tejpade fast på mitt "bett"
Så jag stinker sprit nu.
Tre av mina fem prickar/bulor har börjat torkat ut. Och det röda har nästan försvunnit helt. Så i morse ringde jag igen till Borlänge sjukhus och rådfrågade om jag kan jobba.
Deras svar löd: Eftersom du inte har några vätskefyllda blåsor så kan du jobba. Sätt på ett plåster bara. Det är endast vätskan från blåsorna som smittas. Jag har inga blåsor-check, ingen vätska-check.
Jag åkte i alla fall till apoteket och köpte mig stora plåster som jag ska sätta på i morgonbitti innan jag far i väg till jobbet.
Dr Martinsson, jag tror fortfarande inte att det är Bältros jag har haft. Utan jag tror att jag har blivit biten av någon, möjligen en fästing. Det börjar bli ett rött streck runt om "bettet"
Fast smärtan som strålar ut i huden kan jag som doktor inte förstå... för huden är så himla öm... den mjukaste tröjan känns som sandpapper....
Hur som helst så friskförklarar jag mig nu!!

Har lite huvudvärk.... borelia??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar