torsdag 26 maj 2011

Förlossningsarbete pågår.

Pratade med Lisa i morse, hennes värkar hade satt i gång. Jag tog en snabb dusch och åkte dit.
Hon fick en värk nästan på en gång när jag landat i soffan hos henne. Anders ropar: "Jag ser en hand!" Lisa blängde argt medans jag och Anders asgarvade.
Jag, Lisa och lilla L tog en liten skogspromenad. Värkarna har vid det här läget börjat komma mer sällan och gör inte lika ont.
Sen åker vi till ICAmaxi och handlar. Då börjar det värka igen.=)
Lisa säger åt Anders i bilen: "Nu har jag köpt choklad. Tar du en bit så ryker någon av dina kroppsdelar" Såklart gravalvarlig när hon säger detta.
Jag tänker i mitt stilla sinne att jag ska nog ligga lågt med skämten då Lisa inte verkar sinne för humor i dag=)
Hehe.. man jiddrar fan inte med en supergravid kvinna det ska gudarna veta.

Nu håller vi på att göra tacos... "Nu kommer det en" är en kommentar som får hela rummet att stanna... det är förståss en värk Lisa pratar om då.
Det konstiga i det här är att Anders fick brottom i väg att "fixa en grej på jobbet" Hahahaha... killar!
Ham tycker såklart att det är jobbigt och stressande att se Lisa ha ont.
Men hade Micke lämnat mig i ett sånt här skede hade han sett sin älskade lem för sista gången.
Jag har köpt mackor, energidryck och väskan är packad med garn och stickor. Så jag är redo, Anders är redo, lisa är defenitivt redo...nu är det bara bäbisen vi väntar på att startsignalen ska gå för.

Jag återkommer.
Nu mat..

1 kommentar:

  1. Haha jag vet min plats så jag kommer inte skylla på att dra till nåt jobb :) puss. Karlsloken

    SvaraRadera