torsdag 26 maj 2011

Förlossningsarbete del 2

Oj oj, det är fan jobbigt att föda barn!
Nu har jag tagit mig hem till katterna en stund. Befallde Lisa att lägga sig att vila lite. Så jag åkte hem en stund.
Värkarna är lite starkare nu men kommer fortfarande oregelbundet, från 4 minuters mellanrum till 15 min...ungefär.
Min vilda chansning är att den kommer vid 04:00 i natt.
Vi har laddat kylskåpet med färdiga mackor och dryck=) Och nej, jag ser det inte som en picnic=)
Hihi...

Det är lite jobbigt att se Lisa ha ont. Speciellt när jag vet att hon tål mycket smärta och att hon inte gnäller för minsta lilla... så när hennes ögon tåras fattar jag att det måste göra ont på riktigt.
Hon är grym den där Lisa=) Älskade vän.
Jag blir fan dum i huvudet på riktigt när man tänker på att det är e liten människa i henne. Att hon och Anders har gjort en människa! Jag fattar inte det!
Jag fattar ju hur det går till.... med "att" det går fattar jag inte...
Konstigt.

Undrar om jag får prova lustgas?
Ryggmärgsbedövningen ska jag försöka låta bli...

1 kommentar:

  1. Ja det är mirakel i varje förlossning. Hoppas det gick bra tillslut :)
    Kommer ihåg när lilla Julia kom, Vi har fortfarande kvar gosedjuret du köpte till henne som lät det är en handdocka som är en fågel :)))

    SvaraRadera