söndag 8 maj 2011

Mattfrans och kaffe

Sitter med morgonkaffet i sängen. Micke hade laddat bryggaren inan han gick, supersnällt.
Det är vart ute...
I går rakade vi bort Lovis tovor. Nu är det lite klippning kvar på henne bara. Jag tror att Lovis tycker det är skönt att få bort tovorna. Fast hon morrar argt=)
Dom skulle ha 800 kr hos vetrinären för att raka henne.. då skulle det ingå lite lugnande. Men jag vill inte ge Lovis lugnande när hon är så gammal..
Hur svårt kan det vara tänkte jag.. Så Micke höll i henne och jag rakade henne. Hon var så duktig. Men hon blev arg på mig och tittade inte på mig på hela kvällen, så fort jag lockade på henne slog hon med svansen hårt i golvet.
I dag har hon förlåtit mig, i dag har vi myst=)Underbara Lovis.

Fnasket som in med en stor grankvist i pälsen i går, som hade trasslat in sig i hennes långa päls. Konstigt, hon får inga tovor alls just, och Lovis blir som en ryamatta om man slarvar med borstningen.

Big brother i går och Katarina fick gå ut. Jag tycker det var synd. Hon verkade sjukt smart. Väldigt skrikig och dryg men 100 gånger bättre än lortgrisen Gurkan. Usch...

Funderar på om jag ska sy en one piece idag...... har massa fleecetyg.

Ha en bra dag!

1 kommentar: