torsdag 30 juni 2011

Flytt? Om.

Sådär ja, hela midsommarhelgen tillbringade vi i bilen, i släpet eller i två stökiga hem med bara massa flyttkartonger. Ändå en bra midsommar.
Nu börjas det liksom.

Micke drog i gång projektet med att få gården fin. Han klippte gräset, trimmade runt träd och lite här och där, jag trimmade också lite men det kittlades så mycket i händerna. Han sågade ner ett träd.
Jag plockade upp kartonger och grejsade inne.
Jag är dålig på att flytta, jag tycker det är så jobbigt känslomässingt ocha jag tycker det är så tråkigt. Jag tycker det är för stor förändring om man byter sida att ha divanen på i soffan, fatta vad jag tycker att det är jobbigt då att byta stad, byta hus, byta miljö osv..
Men nu har chocken lagt sig och jag stomtrivs. Nu är det bara städen av stugan som ligger på och den ska jag ta tag i morgon.

I morgon ska jag även hinna med att lucha med karlsoken och svärfar. Och så ska jag ta en kaffe med Sanna och hennes crew.

Gården är klar, köket är klart, sovrummet är nästan klart, pannan går (än) resten är en salig röra. Men ORDNING ÄR FÖR IDIOTER, GENIER KLARAR AV KAOS=)
Idag köpte jag färg till tvårum, Ljusgrått. Kommer bli asbra. Så nu får det gära bli lite dåligt väder så jag kan vara inne och måla med gott samvete.

På lördag ska vi åka och ha picknick med gänget fån blge/stockholm och få insupa lite festivalstämmning. Det är det närmsta supa vi kommer och det är så skönt.
Bara tanken av att vakna upp bakfull i den här hetta gör mig spyfärdig.

Katterna vekar må bra. Och det gör mig lycklig.


Småfet men lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar