onsdag 1 juni 2011

Överdos...

Min vän ringde i dag, en släkting till henne dog i överdos förra veckan.
Jag blir sjuk, galen, arg och ledsen.
Jag HATAR droger.
Det finns inget som jag hatar så mycket.
Ännu en släkt, en familj trasig i sorg...
Ännu har detta monster tagit en människas liv, en 24 årig man men hela livet framför sig.
24 år!
Kombinationen Metadon och Alkohol.. Blev hans död.

Jag fuckar ur på systemet också...
Dom hade tjatat, bett, skrikit gjort allt för att få hjälp med hans eskalerande missbruk.. i flera år. Sista gången kontakten med Soc var veckan innan överdosen..
Lyssna nu. Dom tyckte han blev så arg.... att han inte ville ha hjälp därför kunde dom inte göra något.
Gah!! Såklart han blir arg!! Såklart blir han livrädd och reagerar med ilska!!

Jag blir så ledsen.

Känns som pengarna placeras så himla fel... en ny mastodont dalahäst finns det pengar till. Nya vägar, julbelysning i Stockholm eller bara nämna alla jävla fyrverkerier där pengarna bara bränns upp. Så länge det är snyggt utåt.

Nä, lägg krutet på de unga som far illa tycker jag... medans hopp finns.

1 kommentar:

  1. Håller med dig till 100 % Sofia, denna hemska substans som tar så många människors liv....och som sagt klart att han blev arg för mig är det heller inget konstigt alls. Nä man kan undra vad soc gör egentligen mer än att läsa och hänvisa till alla paragrafer osv......men finns det nån medmänsklighet...hmmm....nää inte mycket då! Kram

    SvaraRadera