söndag 4 september 2011

Micke fyller år.

Japp även mickes år som ung pojkspolng lider mot sitt slut. Han fyller 29 år och jag anser att då är man vuxen. Jag blev sjukt vuxen när jag fyllde 29 år. Då lärde jag mig koka potatis och gjorde egen janssonsfrestelse till jul försökt till och med på med lite julbak, pepparkakor och sånt där som aldrig blir lika gott som det man köper färdigt i alla fall... Jag tog massa smarta beslut och började väva mattor. Mmmmm...vuxen liksom.

Micke ska bli vuxen nu han med. Han behöver dock inte lära sig laga mat för det kan han redan och han ser nog inte riktigt njutningen med att få väva en matta... och tack gode gud för det. Skulle kännas skumt om jag kom hem och micke hade bemästrat min vävstol.

Skit samma.
Micke har bett mig skriva en önske lista här till hans födelsedag, så att hans familj med bihang vet vad de ska ge honom.

Så önskelistan lyder som följer.
Och med tanke på att jag bor ihop med den här mannen så är det högsta prioritet på att han får det han önskar sig.... en besviken karlslok är inget en gravid kvinna ska få behöva stå ut med.

Mickes önskelista.
Jag citerar hans ord.

*En bra picett.
*Strumpor med mönster på storlek 36-37... han vill att dom ska töjas till den perfekta passform.
*Garn. han har nu tagit beslutet om att sticka ett fodral till sin moppe.
*Leopardmönstrad bilklädsel. Ja jag vet det låter sjukt konstigt med tanke på att han inte har körkort en... men men kom ihåg att det är av Högsta prioritet att han får det han behagar.
*Choklad. Sen vi blev med barn så har faktiskt Micke också fått cravings.
*kattmat. Även micke älskar katterna nu.

Pengar. Ullaredsshoppingspengar faktiskt. Mycket som måste inhandlas nu när vi ska bli 5 i familjen.


2 kommentarer:

  1. Det är Mina ord!!! Jag vill ha allt det där!!!!!! //micke

    SvaraRadera
  2. Haha vad roliga ni är :Strumpor med mönster på storlek 36-37 ?? låter som Micke de :P
    ! Om ni har plats i bilen , så vill ja gärna följa med den gången ni ska till Ullared ...

    SvaraRadera