lördag 24 september 2011

Sarr.

I dag är det söndag.
jag sitter själv i soffan.=( Både katterna och sambon har lämnat mig i dag. MIcke har åkt på golftävling. Och jag har sagt åt honom att han inte får komma hem utan pris=)
Jag vet inte vad jag ska hitta på i dag. Skulle vara skönt att bara vara hemma och göra "ingenting" men det känns som jag måste åka till mormor och hälsa på, har inte varit där på ett tag igen nu...
Vi får se.... vilekt som bestämmer. Mitt samvete eller mitt förstånd. Hon kommer ju aldrig och hälsar på mig så egentligen så behöver jag ju inte ha dåligt samvete för att jag inte åker till henne. Men lilla Kelda då.... jag saknar ju henne. Bästaste kelda!

Jag och min fina Sarri var ute i går morse och krattade äpplen. Man ser verkligen hur skoj hon tycker det är med sällis ute. Hon blir så glad och kutar omkring, klättrar och vässar klorna mot träden och är så där söt och härlig som bara sarri kan. Sarri, Sasha, fnasket....kärt barn har många namn.
Lovis har fått prohibited area, jon får inte gå in i sovrummet eller gästrummet uppe längre när vi inte är hemma. Varför? Jo för att hon har spytt i sängarna 3 gånger! Den ska vara mjukt och skönt när man spyr tänker Lovis....
Grr....

Sasha.





Köpte lite nytt garn i går också, jag blir så glad av garn. Garn är mitt knark.
Tips: jätte billigt garn på rusta nu. 200 gram för 29 kr.


I går fick jag hålla i bäbis. Lilla söta Minna.. Hon skrek mig jätte högt i örat och var mycket tyngre än jag trodde. När hon log, log jag med. Jag blev liksom glad då. Varför?
Tänk att om några månader så har vi egen sån där att ta hand om. Jag hoppas det går bra...
Ett barn, en människa.... utan ångerrätt på.
Stort det.
Hur ska man veta hur man gör...veta vad han vill.... jag vill inte gå på babysim!!
Är man en dålig mamma då?

En hundvalp tar man ett stadigt tag i nackskinnet och säger FY! om den gör fel... När den gör rätt får den beröm och godis.... Jag har förstått att man inte ska göra så med bäbisar....Hoppas Micke kan mer än mig..
Jag längtar jätte mycket efter Bäbis nu=) Härligt att längta men fruktansvärt att vänta. Vänta har aldrig varit min starka sida=)

2 kommentarer:

  1. Vill inte heller gå på babysim med mina barn, så om man blir dålig Mamma för det så kan vi vara det tillsammans ;) ///LisaP

    SvaraRadera
  2. Absolut ingen risk att klassas som dålig mamma om man skippar babysim!!! Ingen av mina ungar har blivit osimkunniga av att missa det heller... Man ska bara göra det man vill... och det är mindre skillnad mellan hund-och barnuppfostran än man kan tro vid första tanken...Lycka till!!! Kram

    SvaraRadera